Цифрова держава і зручний державний сервіс — це те, що українці будували до 24 лютого 2022 року і що продовжують реалізовувати. Ніякі загрози не зупинять змін, час яких настав. Навіть під час повномасштабного вторгнення законотворці ухвалюють рішення, які дозволяють офлайн послуги пов’язані з видачею посвідчення водія та з реєстрацією транспортних засобів перевести у онлайн. 10 вересня Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №1019, яка передбачає зміни у реєстрації транспортних засобів, допуску громадян до керування транспортними засобами. Зміни нормативних документів набирають сили через 3 місяці з дати їх опублікування.
Про ці зміни в алгоритмі реєстрації та перереєстрації транспортних засобів, а також про відновлення онлайн послуги обміну посвідчення водія йшлося сьогодні, 13 вересня 2022 року на брифінгу новопризначеного начальника Головного сервісного центру МВС Миколи Рудика.
Команди Головного сервісного центру МВС, Експертної служби МВС, Міністерства цифрової трансформації України та ДП «Інфотех» уже працюють над тим, щоб виокремити експертне дослідження з процедури реєстрації транспортного засобу в сервісному центрі МВС і у майбутньому перевести її в онлайн.
«Найголовніший крок, це виокремлення експертного дослідження транспортного засобу із процедури реєстрації. Виокремлення не означає скасування. Це означає, що той крок, який неможливо провести онлайн, людина проходитиме у зручний їй час. Працівниками Експертної служби МВС вноситимуть дані у Єдиний державний реєстр транспортних засобів. Висновок, складений за результатами їхнього дослідження, вважатиметься дійсним протягом 10 днів. За цей час треба буде перереєструвати транспортний засіб», — пояснив начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик.
Тобто, огляд Експертної служби МВС та безпосередня видача фізичних документів і номерного знака у сервісному центрі МВС — це ті кроки, які наразі неможливо перенести в онлайн, вони як і раніше відбуватимуться офлайн. А решту кроків процедури реєстрації та перереєстрації транспортного засобу можна буде замовити і отримати через Електронний кабінет водія або застосунок Дія.
Як це буде реалізовано — команди уже шукають рішення. Очікується, що можна буде оформляти договір купівлі-продажу та заяву на реєстрацію чи перереєстрацію транспортного засобу. На back-офісі перевірку відомостей про осіб та транспортні засоби за відповідними реєстрами та базами даних проводитиме адміністратор сервісного центру МВС і за результатами перевірок підтверджуватиме або відхилятиме заяву. Після підтвердження заяви залишиться тільки прийти забрати документи і закріпити номерні знаки за транспортним засобом.
«Незабаром відновимо обмін посвідчення водія онлайн. Можна буде відновити втрачене посвідчення, обміняти протерміноване або при зміні персональних даних і забрати готовий документ через національного оператора поштового зв’язку. Нагадаю, такий проєкт ми вже успішно реалізовували восени минулого року. Було запущено обмін посвідчення водія спільно з національним оператором поштового сервісу «Укрпошта» та ДП «Інфотех». Усі онлайн-сервіси відновимо або запустимо протягом найближчих місяців. На деякі нам потрібно три місяці, на деякі трохи більше часу», — зазначив Микола Рудик.
На період дії воєнного стану всі онлайн сервіси були призупинені з міркувань безпеки у зв’язку з повномасштабним вторгненням рф на територію України. Зараз Головний сервісний центр МВС працює над відновленням у більш безпечних форматах.