Отримувати державні послуги за допомогою смартфона — зручно та швидко. Українці звикли до онлайн сервісів і, здається, повною мірою оцінили їх переваги лише тоді, коли втратили. Адже під час дії воєнного стану з міркувань безпеки довелося обмежити деякі онлайн сервіси, в тому числі онлайн призначення належного користувача.
Команди Головного сервісного центру МВС та ДП ІНФОТЕХ близько шести місяців працювали над втіленням у життя такого рішення, яке б у безпечному форматі дозволяло отримувати послугу лише власнику авто та певному водієві. Важливо, щоб ніхто інший від імені власника не міг скористатися послугою, навіть заволодівши, наприклад, його смартфоном. Безпека та зручність для отримання державного сервісу — понад усе.
Від сьогодні, 20 вересня, можна назначити належного користувача транспортного засобу та скасувати таке призначення. Належний користувач — це фізична особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить.
«Ділитись транспортним засобом в умовах воєнного стану буває життєво важливо. Проте нести відповідальність за порушення правил дорожнього руху має безпосередньо водій, який був за кермом, а не власник транспортного засобу. Особливо з працюючою системою автоматичної фото- та відеофіксації. Тому можливість назначати належного користувача на певний рядок та скасовувати його в будь-який момент завжди актуальна, а особливо під час дії воєнного стану», — зазначив заступник Міністра внутрішніх справ України Богдан Драп’ятій.
Ініціювати призначення належного користувача в Електронному кабінеті водія може як власник транспортного засобу, який ділиться своїм авто, так і водій, який хоче на законних підставах керувати цим авто. Варто знати певні контактні дані один одного, аби скористатися сервісом.
Наприклад, власник формує заявку, водієві приходить лист на email із посиланням на переход до Електронного кабінету водія, для підтвердження заявки. Або наоборот, водій кидає такий запит через Електронний кабінет водія власнику, в такий же спосіб, вказавши email-адресу.
Перехід за посиланням у листі перекладати того, хто має підтвердити шеринг транспортного засобу, до заявки. Наприкінці такої заявки треба накласти електронний підпис, як відповідний метод ідентифікації особи. Як тільки електронний документ було підписано з одного боку, він приходить тому, хто ініціював процес шерингу авто на підтвердження. Другій стороні теж треба поставити електронну підпис. Так обидва користувачі, навіть перебуваючи на відстані один від одного, знають, що заявку було розглянуто та одобрено ними обома.
Розгляд заяви системою відбувається автоматично. Обробка запитів триває до 5 хвилин у реальному часі. Результат — у водія, якого назначили належним користувачем, з’являється серед документів в електронному кабінеті водія та в застосунку Дія свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Які документи потрібно мати в електронному кабінеті водія, щоб стати належним користувачем?
- посвідчення водія відповідної категорії.
Які документи треба мати в Електронному кабінеті водія, щоб назначити належного користувача?
- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу.
Важливо, що через електронний кабінет водія можна і скасувати шеринг авто. Для цього існує кнопка скасування призначення належного користувача. Вона доступна власникові транспортного засобу. Тобто, власник, який поділився своїм авто, має можливість у будь-який момент передумати та відмінити користування авто.
На один транспортний засіб може бути призначений лише один належний користувач.
Стати належним користувачем може лише фізична особа, яка має національне посвідчення водія, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. У випадках, якщо підставою належного користування є оформлення на особу тимчасового реєстраційного талона або призначення працівника належним користувачем керівником юридичної особи, послуга надається лише у територіальних сервісних центрах МВС та за умови присутності власника транспортного засобу та особи, яка планує стати належним користувачем.
Варто додати, що також можна назначати належного користувача через застосування Дія .
Нагадуємо, що консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінці Головного сервісного центру МВС у Фейсбуці . Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті .